perjantai 20. elokuuta 2010

SlowLife

Tänään on perjantai ja mä koin valaistuksen! Ihan äsken. Ja nyt, juuri nyt, mä aloitan hitaan elämän. Sellasesta kerrottiin Evitassa. Tämä on lupaus.
Mä olen vielä kotona viikon ja aurinko paistaa ja on hyvä fiilinki! Mulla on viikko aikaa harjoitella hidastaelämää, ja kun muutan Kauniaisiin, mä osaan jo kaiken siitä. Kaiken?

- Tee asiat mahdollisimman hyvin, älä mahdollisimman nopeasti.
- Luovu rannekellosta, älä siis suhtaudu aikaan neuroottisesti.
- Löydä luonnollinen rytmisi, löydä tasapaino.
- Matkusta hitaasti ja keskity olemiseen. Hitaassa matkustamisessa tärkeintä on matka, ei määränpää.
- Tee hyvää ja hidasta ruokaa. Leivo itse leipää. Syö se hitaasti.
- Kiirehdi hitaasti. Voit elää omaan tahtiisi myös kaupungin sykkeessä.
- Vähennä henk.koht. tavaroitasi. Kierrätä.
- Tee asioita pelkästä tekemisen ilosta.
- Kasvata puutarhaa.
- Kuuntele hidasta musiikkia.
- Ennen kaikkea: Pysähdy, kun näet jotain kaunista.

Mä alotin tämän aamun hitaalla aamupalalla. Mä kuuntelin hidasta musiikkia: John Mayer: Free Fallin. Mä pysähdyin katsomaan komeaa roskakuskia. Ei paha. Mä olen jo hyvässä matkassa kohti hidasta elämää. Nähdään siellä!



Ei kommentteja:

Lähetä kommentti